maanantai 12. elokuuta 2013

Uusi elämä

Tyttäreni kuoleman jälkeen olisin halunnut kuolla.
"Miksi jatkaisin täällä? Ei tätä tuskaa kestä."
"Minun oma täydellinen tyttäreni, jota olin rakastanut jo niin kauan: jo siitä lähtien kun hänet ekaa kertaa kohdussa näin on kuollut!"
"Tyttäreni jolle annoin nimeksi nimen jonka olin jo lapsena päättänyt antaa tyttärelleni: on kuollut." "Ei tätä kestä, miten voin jatkaa?"

Helposti.
Minulla oli edelleen kaksi elävää lasta. Minun oli pakko jatkaa heidän takiaan, heidän kanssaan.

Sitten tuli uudet ajatukset: mitä jos en eläkään kauaa? Mitä jos tämä läskitaakka tappaa minut ennen aikojaan? Mitä jos en voi läskieni takia tehdä heidän kanssaan kaikkea mitä haluan? Jotain oli tehtävä.
Hain apua.

Olin jo käynyt elämäni aikana kaksi kertaa ison painonpudotuksen läpi Painonvartijoilla. Onnistuneesti pudotin 17kg ja 20kg. Jotka tuli takaisin tuplana ja triplana.
Lisäksi olin käynyt painonpudotus"ryhmässä" kunnassa. Ei apua.
Olen ammatiltani kokki, tiedän kaiken ravinnosta ja ravitsemuksesta. Ei auttanut sekään.
Tietoa on muttei taitoa.

Nyt alkoi uusi elämä, tällä kertaa niin että apuna ravintoterapeutit ja vertaistuki.
En halua kertoa ihan kaikkea mutta nyt on menossa ns. erittäin niukka energinen dieetti. Syön päivässä alle 600 kaloria.
Tämä tekee sen että saan mieliteot pois, olen nyt päivän vajaan viikon ollut ja jo nyt on lähtenyt himo epäterveellisiin ruokiin.
Jatkossa, kun olen tätä noudattanut neljä viikkoa, syön usein ja vähän. Ja terveellisesti. Aitoja makuja vaalien ja syöden sellaista joka tekee minulle hyvää. Olen nyt niin itsekäs että tulen voittamaan tämän massan mitä kannan. Oikea ihminen sisälläni haluaa esiin ja pois tästä kamalasta taakasta.

Pudotettavaa minulla on noin 50kg. Silloinkaan en ole vielä ihannepainoissa mitä indeksit sanoo, mutta se on minulle tarpeeksi.

 Tukijoukot: 

Minulla on mieletön onni saada pitää lähelläni sellaisia ihmisiä jotka tsemppaa, auttaa, tukee, ymmärtää ja rakastaa. Kiitos teille ystävät ja sukulaiset kun olette olemassa!

Mieheni sisko on samoilla ajatuksilla kuin minä ravitsemuksen suhteen ja häneltä saan upeita vinkkejä. Kiitos sinulle rakas <3

Minulla on kaksi äärettömän rakasta ihanaa sydänystävää, jotka asuu kyllä kaukana mutta joille voin koska vaan soittaa tai viestittää jos ahdistaa. He iloitsevat saavutuksistani ja nostavat ylös jos olen epätoivoinen. En voi edes sanoin kuvata kuinka äärettömän onnellinen olen tästä pariskunnasta jonka elämääni sain ihmeen kautta. Rakastan teitä <3

Ja se tärkein tuki: kiitos rakas mieheni kun jaksat minua! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti