keskiviikko 5. helmikuuta 2014

Mitä syön?

Sinänsä varmaan aika tylsä kuulla tämä mutta syön kaikkea.
En todellakaan karppaa, voin sanoa ihan suoraan sen. Mulla on karppaajia lähellä paljon, ja esimerkiksi edesmennyt isäni karppasi loppuelonsa (ei kuollut siihen siis!) ja voin silti sanoa oman mielipiteeni rehdisti ja selkä suorassa: mä en ymmärrä karppausta ja en I K I N Ä tule karppaamaan. Mä olen ammatiltani kokki ja sen verran käsittääkseni ymmärrän ravitsemuksesta että olen mielestäni melko terveen mielipiteen muodostanut: ihminen tarvitsee hiilareita. Ihan oikeasti.
En myöskään syö mitään kevyttuoteita, lukuunottamatta pahettani pepsi maxia, ainakaan sillä tarkoituksella että syönpä tätä etten liho. No way.
Mä syön ihan kaikkea. Myös herkkuja. Käytän myös alkoholia joskus.
Se mikä on koko asian ydin on se, että syön vähän ja syön usein. Maksimiväli aterioilla on kolme tuntia. Sen yli ei saa mennä. Jos menee niin mun kroppa ilmoittaa siitä kyllä, kädet tärisee ja huimaa. Yksi päivä töissä tuli liian pitkä tauko ja meinas useaan kertaan mennä taju.

Tehdääs joku esimerkki, ihan hatustani tämän heitän mutta on silti ihan totuudenmukainen :)

6.00 Varhaisaamupala, kotona ennen töihin lähtöä:
Yksi siivu leipää ja päällä keittokinkkua.
Vettä
Vitamiinit

8.30 Aamupala, töissä:
Kuppi kahvia
Itse tehtyä rahkaa jossa esim. hedelmää ja siemeniä tai marjoja tms

11.30 Lounas töissä:
Rahkaa
Vettä

13.30 Välipala, kotona:
Tonnikalaa
Salaattia
Vettä
(Eli siis oikeesti vois sanoa että töissä on välipala ja kotiintullessa lounas..)

16.00 Päivällinen:
Lihaperunasoselaatikkoa
Raejuustoa
Kurkkua
Pepsimaxia

19.00 Väli-iltapala:
Leipä
Leikkele
Pala banaania
Vettä

21.00 Iltapala:
Rahkaa

Joskus tuo kelllo seitsemän ateria jää väliin jolloin iltapalalla on sitten yleensä myös leipää rahkan lisäksi.

Tämä siis aika raaka esimerkki, mutta halusin nyt jotain vastata kysyjille.

Ainoastaan kokolihapihvit tai palapaistit jne on nykyään jäänyt pois. Muutoin syön ihan mitä vaan ja itseasiassa nykyään jopa paremmin. Kalaa on tullut ruokavalioon paljon, myös muuta kuin lohta ja tonnikalaa ;) 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti